Archive for July, 2009

Playa del Silencio, en alta definició.

Friday, July 31st, 2009


Per acabar la sèrie d’aquesta fantàstica platja, penjo un vídeo aprofitant la capacitat de la Nikon D90 per a gravar vídeo en alta definició. Un moment per relaxar-se i disfrutar d’un suau capvespre amb el soroll del mar.

Para acabar la serie de esta fantástica playa, cuelgo un vídeo aprovechando la capacidad de la Nikon D90 para grabar vídeo en alta definición. Un momento para relajar-se i disfrutar de un suave atardecer con el sonido del mar.

Benirràs

Wednesday, July 29th, 2009

Cala Benirràs, Eivissa

Cala Benirràs, Eivissa

Aquest monòlit enmig del mar és el que fa especial a la Cala Benirràs, al nord d’Eivissa, i el que fa que s’hagi convertit en un lloc amb un aire místic, on hippies acomiaden cada tarda el Sol amb tocs de tambor i cançons.

Este monolito enmedio del mar es el que hace especial a Cala Benirràs, en el norte de Ibiza, y el que hace que se haya convertido en un lugar con un aire místico, donde hippies despiden cada tarde el Sol con toques de tambor y canciones.

Lago Ercina

Monday, July 27th, 2009
Lago Ercina, Covadonga, Asturias

Lago Ercina, Covadonga, Asturias

La zona dels Lagos de Covadonga té una gran anomenada… tantmateix quan hom hi puja després de 12 km de corbes que s’enfilen cap a la part més alpina dels Picos de Europa es troba amb el Llac més famós, l’Enol, rodejat d’una carretera, amb un pàrquing de gran capacitat, un xiringuito, etc… El mateix amb el Lago Ercina. La veritat és que el concepte “Parc Nacional” com a màxima figura de protecció a l’Estat Espanyol queda bastant en evidència en aquest indret. Per sort, són relativament pocs els que “s’atreveixen” a allunyar-se uns moments en direcció al cor de les muntanyes, podent disfrutar d’aquests pics salvatges.

La zona de los Lagos de Covadonga es muy conocida… sin embargo, cuando subes después de 12km de curvas que trepan hacia la parte más alpina de los Picos de Europa te encuentras con el lago más famoso, el Enol, rodeado de una carretera, con un párquing de gran capacidad, un chiringuito, etc… Lo mismo con el lago Ercina. La verdad es que el concepto “Parque Nacional” como máxima figura de protección en el Estado Español queda bastante en evidencia en este paraje. Por suerte, son relativamente pocos los que se “atreven” a alejarse unos momentos en dirección al corazón de las montañas, pudiendo disfrutar de estos picos salvajes.

Playa del Silencio II

Sunday, July 26th, 2009
Playa del Silencio, Asturies

Playa del Silencio, Asturies

Una nova vista de la Playa del Silencio, centrada en els tolls d’aigua que la marea deixa entre les roques, estanys en miniatura plens de vida: anèmones, algues, crancs, garotes… I uns colors que tenyeixen les roques que fan que la tecnologia més avançada en les càmeres es quedi curta, no pot plasmar la força d’aquests, la sensació visual. Un bonic racó per disfrutar.

Una nueva vista de la Playa del Silencio, centrada en los charcos de agua que la marea deja entre las rocas, estanques en miniatura llenos de vida: anémonas, algas, cangrejos, erizos… Y unos colores que tiñen las rocas que hacen que la tecnología más avanzada en las cámaras se quede corta, no puede plasmar la fuerza de éstos, la sensación visual. Un bonito rincón para disfrutar.

Playa del Silencio

Friday, July 24th, 2009
Playa del Silencio, Asturies

Playa del Silencio, Asturies

Un dels racons més bonics que he visitat aquests dies és l’anomenada Playa del Silencio. Rodejada de penyasegats, de verd, de prats, i amb el mar Cantàbric com a teló de fons, un capvespre en aquesta platja de còdols, quan la majoria de gent ja ha marxat cap a sopar, és un moment màgic on el nom de la platja pren tot el sentit.

Uno de los rincones más bonitos que he visitado estos días es la llamada Playa del Silencio. Rodeada de acantilados, de verde, de pastos, y con el mar Cantábrico como telón de fondo, un atardecer en esta playa de cantos rodados, cuando la mayoría de gente ya se ha ido a cenar, es un momento mágico donde el nombre de la playa toma todo el sentido.

Picu Urriellu

Thursday, July 23rd, 2009
Picu Urriellu - Naranjo de Bulnes , Asturies

Picu Urriellu - Naranjo de Bulnes , Asturies

Dalt de tot de la vall de Cabrales, el Picu Urriellu o Naranjo de Bulnes és potser el pic més impressionant dels Picos de Europa. Amb els seus 2500 metres d’alçada, i les seves parets verticals en totes direccions, és testimoni d’històries de conquesta de la verticalitat, a vegades tràgiques, per arribar al cim, i poder dir que “jo he escalat el Naranjo”. Aquí el veiem presidint el congost que mena al poble de Bulnes, en una agradable tarda d’estiu.

Arriba del valle de Cabrales, el Picu Urriellu o Naranjo de Bulnes puede que sea el pico más impresionante de los Picos de Europa. Con sus 2500 metros de altura, y sus paredes verticales en todas direcciones, es testigo de historias de conquista de la verticalidad, a veces trágicas, para llegar a la cima, y poder decir que “yo he escalado el Naranjo”.  Aquí lo vemos presidiendo el cañón que llega al pueblo de Bulnes, en una agradable tarde de verano.

Paisatges asturs

Tuesday, July 21st, 2009
Prop de Cudillero - Astúries / Cerca de Cudillero - Asturias

Prop de Cudillero, Astúries - Cerca de Cudillero, Asturias

Després de tornar de l’escapadeta a Astúries… què dir dels paisatges d’aquesta regió? Només que tinc 7,5 GB d’imatges RAW a la targeta per a processar… i és que ha valgut la pena!

Después de volver de la escapadita a Asturias… qué decir de los paisajes de esta región? Sólo que tengo 7,5 GB de imágenes RAW en la targeta por procesar… y es que ha valido la pena!

Viatjant per Asturies

Saturday, July 18th, 2009
Prop de Cudillero, Comarca Vaqueira

Prop de Cudillero, Comarca Vaqueira

Ara mateix sóc en una escapadeta per Asturies… a veure si resulta en algunes bones imatges! De moment, fins i tot les carreteres són precioses!

Ahora mismo estoy en una escapadita por Asturias… a ver si resulta en algunas buenas imágenes! De momento, incluso las carreteras son preciosas!

78 Regles de fotografia per a tontos (amb perdó…)

Thursday, July 16th, 2009
Ivars Gravlejs Photography Rules
Quan realitzes un retrat, és millor acostar-se al subjecte – Cuando realizas un retrato es mejor acercarse al sujeto.
Ivars Gravlejs Photography Rules
Quan realitzes un retrat, és millor fotografiar el subjecte des del davant – Cuando realizas un retato es mejor fotografiar el sujeto desde delante.
Ivars Gravlejs Photography Rules
Abans de fotografiar recorda de treure la tapa de l’objectiu – Antes de fotografiar recuerda quitar la tapa del objetivo.


78 Photography rules for complete idiots és un curiós treball del fotògraf lituà Ivars Gravlejs que es podria classificar com un curs d’inmersió a la fotografia en 78 passos, en clau d’humor. Amb exemples de “correcte” i “incorrecte” per a totes les regles!

78 Photography rules for complete idiots es un curioso trabajo del fotógrafo lituano Ivars Gravlejs que se podría clasificar como un curso de inmersión a la fotografía en 78 pasos, en clave de humor. Con ejemplos de “correcto” e “incorrecto” para todas las reglas!

Una cresta com de foc

Monday, July 13th, 2009
Sector Agulles - Montserrat

Sector Agulles - Montserrat

Aquesta imatge en un primer moment pot semblar atractiva… Llàstima que el color del cel és resultat de la contaminació lumínica de Barcelona!

Esta imagen en un primer momento puede parecer atractiva… Lástima que el color del cielo es resultado de la contaminación lumínica de Barcelona!

Actualització important: aprofitant que el blog ha fet un any, he aprofitat i l’he fet créixer una mica en amplada, per aprofitar més la pantalla i poder insertar les imatges i vídeos a major tamany.
Actualización importante: aprovechando qeu el blog ha hecho un año, he aprovechado y lo he ensanchado un poco, para aprovechar más la pantalla y poder insertar las imágenes y vídeos a mayor tamaño.